fbpx
Scrie un comentariu

Cum ne pastram sanatatea si vitalitatea in sezonul rece Iata un top al celor mai importante beneficii ale schiatului

Sezonul rece este in mod conventional asociat cu odihna, cu serile linistite petrecute alaturi de cei dragi la caldura focului din semineu si cu minunatele sarbatori de iarna. Totusi, o prea lunga perioada de sedentarism incetineste toate functiile organismului iar noi ne simtim apatici si lipsiti de vitalitate.

Cresterea in greutate chiar si in lipsa exceselor alimentare, este un alt efect colateral al lunilor reci de iarna. Copii fiind, parca nu aveam acaesta stare de latenta specifica sezonului rece, joaca in zapada fiind una dintre cele mai mari bucurii ale noastre.

Sa mai incercam, asadar, sa ne bucuram cum o faceam odata, de stratul alb si pufos, poate nu doar construind oameni de zapada si intrecandu-ne cu saniutele pe derdelus, ci practicand unul dintre cele mai cunoscute sporturi de iarna si anume schiatul.

In continuare, am facut o selectie a celor mai importante beneficii pe care schiatul le are asupra sanatatii, siluetei, echilibrandu-ti, in acelasi timp dispozitia psihica si emotionala.

  1. Un bun antrenament pentru intregul corp

Acest sport este unul dintre putinele care activeaza toti muschii corpului in special pe cei abdominali, fesieri, ai picioarelor, si ai bratelor. Pe scurt, toate grupele de muschi care sunt vizibile, si pe care le lucram cel mai asiduu in sala de fitness. Abdomenul este in mod special tonifiat datorita posturii corporale pe care trebuie sa o adopti in timp ce schiezi, insa vei resimti febra musculara in tot corpul. Este foarte important sa faci o incalzire de minim 10 minute inainte de a zbura pe partie si sa astepti cel putin o ora dupa ultima masa. Arderea rapida si usoara a caloriilor este un alt beneficiu major al schiatului, presupunand un effort mare pentru organism pe care insa, nu il resimti ca fiind suprasolicitant. 

Asadar, in functie de nivelul de experienta pe care il ai, poti ajunge sa arzi chiar si pana la 1000 de calorii/ora. Citeste acest articol si afla de ce schiatul ajuta la pierderea in greutate, la mentinerea sanatatii intregului corp si la un bun echilibru emotional.

  1. Stimuleaza functionarea sistemului cardio-vascular si intareste imunitatea

Schiatul implica un cosum ridicat de energie, atat din cauza modului in care trebuie sa ne coordonam corpul, cat si datorita temperaturilor scazute carora organismul le face fata prin homeostazie, ceea ce ne sporeste rezistenta si imunitatea. In ceea ce priveste functionarea sistemului cardio-vascular, schiatul amplifica gradul de oxigenare al tesuturilor, mareste capacitatea plamanilor de a functiona in parametrii optimi si fluidizeaza sangele, acesta circuland mai usor prin tot corpul. 

In topul sporturilor cardio care scad riscul bolilor de inima, alunecarea pe schiuri ajuta si la absorbtia armonioasa a nutrientilor din alimentatie, reducand si riscul obezitatii si al diabetului.

  1. Imbunatateste nu doar flexibilitatea corpului ci si pe cea mentala si emotionala

Cand spunem schi ne gandim imediat la alunecarea pe partia abrupta acoperita cu zapada, la intoarceri perfect sincronizate si la derapaje spectaculoase ce improasca zapada pufoasa. Toata aceasta dinamica a schiatului ne familiarizeaza cu corpul nostru, cultivandu-ne acel simt al echilibrului si al unei coordonari armonioase in miscari. 

Dincolo de asta, minunatele peisaje montane, aerul curat, si libertatea pe care o resimti atunci cand schiezi sunt adevarate medicamente pentru minte si suflet, alungand din temelii orice urma de stres sau griji.

In concluzie, sa imbinam utilul cu placutul si sa ne bucuram de lunile de iarna practicand sportul vedeta al sezonului.

Sursa imagine: Shutterstock.com

Se încarcă comentariul... Comentariul va fi reîmprospătat ulterior 00:00.

Fii primul care comentează.

Spune ceva aici...
Renunță
Log in with ( Te înregistrezi pe site? )
sau postează ca vizitator