fbpx

1380 x 300 TURDA NEWS

650x250 TURDA NEWS

PRO650x200 turda news mobil

PRO1380x300 turda news

 
 

890x300 01

Scrie un comentariu

photo Monica Anisie 5Ministerul Educației și Cercetării a fost foarte activ în ultima perioadă cu mai multe proiecte și demersuri pentru a îmbunătăți învățământul românesc. 

De exemplu, a lansat în data de 26 octombrie, procesul de elaborare a Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021 - 2027 - SMART.Edu (Școală Modernă, Accesibilă, bazată pe Resurse și Tehnologii digitale).

„Digitalizarea educației reprezintă un proiect prioritar pentru mandatul meu de ministru, pentru Guvernul Orban și pentru Partidul Național Liberal. Este un angajament îndrăzneț pentru generațiile viitoare, pe care toți miniștrii educației trebuie să și-l asume în următorii ani, indiferent de culoare politică. Pentru generațiile viitoare nu este prea târziu. Din contră: prin realizarea acestei strategii pentru educație construim, de fapt, viitorul pieței muncii și pregătim pilonii unei creșteri economice sustenabile pentru următorii (cel puțin) 30 de ani. Este foarte clar că această strategie trebuie să devină un proiect de țară, pentru că, dacă ne dorim să construim o Românie modernă, trebuie, în primul rând, să construim o Românie educată”, a declarat ministrul Monica Cristina Anisie.

Prin intermediul acestei strategii de digitalizare a Educației, Ministerul Educației și Cercetării propune un apel la acțiune pentru o cooperare mai strânsă a tuturor factorilor interesați, pornind de la următoarele priorități: Accesibilitate, ConectivitateComunitateEcosistem educațional digitalInovare și Sustenabilitate.

Această strategie este un proiect de țară de care va depinde viitorul educației în România. Este un document strategic în care liniile și direcțiile de acțiune trebuie să asigure o predictibilitate în timp, cel puțin până în anul 2027, și care să se regăsească, distinct, în bugetul Ministerului Educației. Ne dorim o școală SMART, o școală modernă, accesibilă, bazată pe resurse și tehnologii digitale care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii din România. În acest sens, ne dorim un dialog deschis cu toți factorii interesați: autorități publice centrale, județene și locale, instituții publice și private, organizații neguvernamentale, institute de cercetare, asociații ale elevilor și studenților, asociații ale părinților, sindicate și patronate, reprezentanți ai industriilor și companiilor, specialiști IT, profesori și manageri”, a declarat subsecretarul de stat Jean Badea.

Consultarea publică se va desfășura online, în perioada 26 octombrie - 9 noiembrie, prin completarea unui chestionar, fiind structurată pe 9 domenii:

  • Competențe digitale pentru elevi și studenți;
  • Educația digitală pe întreg parcursul vieții;
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală;
  • Infrastructură și resurse tehnologice digitale;
  • Conectivitate;
  • Resurse educaționale deschise;
  • Curriculum școlar pentru meserii emergente;
  • Securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT
  • Alte teme subsecvente digitalizării educației.

Informații suplimentare sunt disponibile pe pagina web dedicată acestei consultări: www.smart.edu.ro.

Un alt exemplu este procesul de dezvoltare a Hărții școlilor dezavantajate din România, instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii.

În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar, care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, va fi realizată o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia vor fi identificate nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027.

 „Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuși să realizăm această hartă a școlilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual și adapta intervențiile de la nivel central, județean și local, în beneficiul fiecărui elev din România”, subliniază ministrul Monica Cristina Anisie în invitația transmisă organizațiilor/instituțiilor anterior menționate.

O primă discuție tehnică în acest sens este programată vineri, 30 octombrie, fiind așteptați să participe reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Și nu în ultimul rând, Ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, a participat astăzi, 29 octombrie 2020, la Conferința informală a miniștrilor educației, organizată sub egida Președinției Elene a Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei, în format videoconferință.

Temele dezbătute în cadrul evenimentului au fost:

  • Răspunsul educației la criza generată de COVID-19: dreptul la o educație de calitate în contextul pandemic și provocările sale;
  • Utilizarea educației ca instrument de promovare a conștientizării patrimoniului cultural expus riscului schimbărilor climatice, într-o cultură a democrației.

În intervenția sa, ministrul Monica Cristina Anisie a subliniat importanta asigurării accesului la o educație de calitate și a reducerii impactului negativ al crizei sanitare asupra elevilor, studenților și profesorilor. În contextul pe care îl traversăm, acest deziderat presupune acordarea unei atenții deosebite copiilor care provin din grupuri vulnerabile și valorificarea în mod responsabil a noilor tehnologii.

Una dintre lecțiile învățate în această perioadă este aceea că o criză de amploarea celei pe care o traversăm acum nu poate fi depășită decât printr-un efort comun și cu determinarea de a fi proactivi. Prin declarația pe care o vom adopta astăzi, avem oportunitatea de a răspunde împreună la provocările pe care pandemia de COVID-19 le-a generat în plan educațional”, a declarat Monica Cristina Anisie.

Pentru a putea educa viitoarele generații, Ministerul Educației și Cercetării trebuie să se dezvolte constant, în special în contextul pandemie de corona virus. Activitatea Ministerului din ultima perioadă poate doar să ne bucure.

viamso mesaj fb

banner caribic 012019

Se încarcă comentariul... Comentariul va fi reîmprospătat ulterior 00:00.

Fii primul care comentează.

Spune ceva aici...
Log in with ( Te înregistrezi pe site? )
sau postează ca vizitator

Echipa TurdaNews

Gelu FLOREA
Manager/Jurnalist
Daciana DERDA
Jurnalist
Florin CRIȘAN
Jurnalist
Alexandra MOCEAN
Jurnalist
Eugen POP
Jurnalist
Iulia FLOREA
Administrativ/Contabilitate