fbpx

pmp 1300x300

asacons montatorprefabricate

Scrie un comentariu

t9 asfalt

Asociația T9, condusă de Andrei Suciu, candidatul USR Turda la Primărie, în 2020, a lansat niște acuzații foarte grave la adresa lucrărilor care se execută pe strada 22 Decembrie 1989, din bani europeni. Pentru că subiectul e unul de interes, ne-am documentat pe această temă.

”Vedeți stratul de balast contaminat cu argilă? În mod clar nu se respectă testul privind "duritatea Los Angeles", un test foarte important de rezistență a fundației drumului. Este evident că firma ce asfaltează folosește materiale substandard, mai ieftine decât cele prevazute în normele de calitate.

Pe lângă asta, terenul de fundare este o piatră de var alterabilă, instabilă în timp.”, au acuzat cei de la T9, în frunte cu ”specialistul” Andrei Suciu, bazându-se pe o poză pusă chiar de Primăria Turda, într-o informare publică pe rețelele de socializare.

Acuzațiile, însă, erau aduse fără o minimă verificare, doar ”după poză”. Ceea ce spune totul despre ”profesionalismul” lui Andrei, care mai degrabă este ahtiat după funcția de primar, ca să îngroape ce mai este de îngropat din ”Afacerea Zoo Turda”, situație în care de ani de zile continuă să tacă despre neregulile de acolo, după ce singur a spus că a făcut inventarul acolo și că a constatat multe situații în care erau lucrări neexecutate și banii erau dați, ca și cum ar fi fost executate! Alea nu erau nereguli, Andrei?! Sau ți-ai primit partea și totul este OK?!

Citește și:

Cine l-a plătit pe Andrei Suciu și cu ce scop, după ce a plecat din Primăria Turda?! DOVEZI CLARE!

Cum am precizat, m-am documentat pe această temă, iar acuzațiile lui Andrei, de la T9, par de tot râsul, în condițiile în care oficialul ACSA îi transmite lui Andrei Suciu că habar nu are că ”duritatea Los Angeles” este de fapt ”coeficientul Los Angeles” și că acesta reprezintă o caracteristică a pietrei de carieră, nicidecum a balastului!

”Materialele utilizate în realizarea investiției respectă cerințele din caietele de sarcini și proiect. Sunt însoțite de certificate de conformitate, declarații de performanță și certificate de garanție. Lucrările executate în șantier sunt supravegheate de responsabilul tehnic cu execuția din cadrul societății executante respectiv de firma de dirigenție angajată de Primărie în acest sens. Toate materialele au fost verificate de către compartimentul CQ al societății în sensul respectării parametrilor din certificatelor de performanță și de conformitate.

Coeficientul Los Angeles este o caracteristică a pietrei de carieră nicidecum a balastului.

Conform cerințelor legislației în vigoare și a celor cuprinse în proiect s-au făcut probe pentru gradul de compactare la: pat drum, balast strat de formă, balast fundații drum, strat agregate stabilizate cu ciment, asfalt.

De asemenea s-a făcut proba capacității portante pentru pat drum, balast strat de formă respectiv balast fundații.

Înaintea turnării stratului de asfalt s-a efectuat proba de rezistență la compresiune a stratului de agregate stabilizate cu ciment.

Toate probele enumerate mai sus au ieșit în parametri proiectați și respectă normele în vigoare.

S-au prelevat probe (cilindri) din stratul de agregate stabilizate cu ciment și din stratul de asfalt.

Toate documentele enumerate se regăsesc în actele de calitate ale lucrării și la cartea construcției.”, ne-a precizat Dan Șerban, oficial al companiei ACSA, care execută lucrările.

În ceea ce privește faptul că e vorba de ”balast contaminat cu argilă”, oficialul ACSA a precizat că argila are o altă culoare (spre galben), iar balastului din poză ”a luat o culoare roșiatică din cauza unei compoziții mai ridicate de fier”, ceea ce este cu totul altceva.

Cu alte cuvinte, atacul lui Andrei este unul tipic electoral, cu interese politice. Așa cum au mai făcut și în trecut, atunci când au făcut adrese la Bruxelles să se blocheze banii europeni destinații Turzii sau când au criticat proiectul PMUD, că n-ar avea nicio șansă, că e prost făcut, iar ulterior Comisia Europeană l-a apreciat drept cel mai bun proiect de acest gen din Europa și apoi s-au alocat banii necesari pentru asfaltarea tuturor arterelor principale din Turda, pentru achiziția de autobuze electrice etc.

Acțiunile celor de la T9/USR sunt contestate chiar din interior, unii membrii fiind mai apropiați de calitatea de turdean, decât de cea de politician sau de interesele electorale ale lui Andrei.

”Nu face bine Andrei cum procedează! E ca și cum ne-am da la picioare singuri! E foarte bine că s-au adus bani, că au început lucrările pe 22 Decembrie, că acum ceva ani chiar noi am spus că trebuie să se facă. Iar acum se face! Eu am înțeles că-și dorește să ajungă primar, că nu are loc de muncă și l-a părăsit soția, însă cred că lupta asta trebuie să aibă o limită. Nu sacrificăm Turda pentru interesul lui Andrei! Să ne vedem de treabă și să facem ceva cu Turda asta! Pentru asta am intrat în T9, nu pentru ambițiile lui Andrei să se vadă primar!”, ne-a declarat o sursă din interiorul T9/USR.

Aceeași sursă ne-a precizat că Andrei are o strategie care vizează blocarea lucrărilor, cât mai mult timp posibil, astfel încât să nu se poată realiza tot ceea ce-și dorește administrația locală, până la alegerile locale din iunie 2020. La fel a procedat și atunci când s-a pus problema atragerii fondurilor europene, când s-au făcut adrese la Bruxelles pentru a bloca alocarea banilor.

Însă, interesele lui Andrei, care vizează blocarea lucrărilor prin orice mijloace, se lovesc de interesele turdenilor, care-și doresc ca aceste lucrări să se desfășoare cât mai rapid.

viamso feb2019

banner caribic 012019

Se încarcă comentariul... Comentariul va fi reîmprospătat ulterior 00:00.

Fii primul care comentează.

Spune ceva aici...
Renunță
Log in with ( Te înregistrezi pe site? )
sau postează ca vizitator