fbpx

Icon Scrie un comentariu

itm

Sănătatea și securitatea muncii reprezintă un ansamblu de activități având ca scop asigurarea condițiilor optime în desfășurarea procesului de muncă, apărarea sănătații, integrității corporale si vieții angajaților/lucrătorilor și a altor persoane angrenate în procesul de muncă.

Astfel, pentru prevenirea accidentelor de muncă, a bolilor profesionale sau a îmbolnăvirilor în toate aspectele legate de muncă, angajatorii au obligația de a întocmi un plan de prevenire și protecție compus din măsuri tehnice, igienico-sanitare și organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum și de a asigura echipamentele individuale de protecție care să îndeplinească cerințele de securitate și sănătate în muncă specifice locului de muncă.

În sensul dispozițiilor legale în materie, echipamentul individual de protecție reprezintă echipamentul destinat să fie purtat sau ţinut de lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea să îi pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă.

În acest context, dată fiind situația actuală, inspectorii de muncă atenționează atât angajatorii, cât și angajații/lucrătorii că au obligația să ia toate măsurile care se impun pentru prevenirea infectării angajaților/lucrătorilor cu noul coronavirus – COVID – 19.

Astfel, li se vor prelucra angajaților/lucrătorilor principalele măsuri necesar a fi întreprinse:

-spălarea mânilor cât mai des posibil cu apă și săpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant

pentru maini pe baza de alcool;                 

-utilizarea măștilor de protecție de către persoanele bolnave;

-evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute;

-evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate;

-acoperirea gurii, nasului în caz de tuse sau strănut;

-dezinfectarea periodică a suprafețelor de contact cu soluții pe bază de clor sau alcool.

Totodată, angajatorii trebuie să aibă în vedere dispozițiile legale conform cărora măsurile privind securitatea, sănătatea și igiena în muncă nu comportă, în nicio situație, obligații financiare pentru angajați/lucrători.

In conformitate cu art. 12, lit. b din Legea 319/2006 si, alin. 4(1) HG 1048/2006, angajatorii vor evalua riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala ( ex Agenti biologici- COVID 19) si va asigura echipament individual de protectie corespunzator.

In conformitate cu art. 20(3) din Legea 319/2006, angajatorii vor realiza o instruire a lucratorilor cu privire la supravegherea medicala si epidemiologica in contextul eliminarii riscului pentru sanatatea umana prin Coronavirus Covid 19.

Reiterăm că gestionarea corespunzătoare a securității și sănătății în muncă are ca efect îmbunătățirea performanței și, nu în ultimul rând, a productivității muncii.

De asemenea, pentru orice activitate susceptibila sa prezinte un risc de expunere la coronavirus (COVID -19), angajatorii trebuie sa puna in aplicare planul de masuri de urgenta, elaborat in baza recomandarilor medicului de medicina muncii cu care are contact; sa prelucreze, periodic si cu toti lucratorii regulile emise de catre SMURD si de catre Ministerul Sanatatii.

 

Inspector Sef

Daniel Octavian Pacurariu

WhatsApp Image 2020 04 18 at 15.32.20

banner caribic 012019

Se încarcă comentariul... Comentariul va fi reîmprospătat ulterior 00:00.

Fii primul care comentează.

Jcm Avatar
Spune ceva aici...
Log in with ( Te înregistrezi pe site? )
sau postează ca vizitator